1 Mayıs 2010 Cumartesi

Kahveli turta



































Geçen pazartesi eski komşularım ve yeni komşularım geldi,bende bu turtayı uydurdum,tiramisu tadında bişey çıktı ortaya.Çarşamba günü yine başka arkadaşlarım geldi,yine aynısından yaptım.Bence komşu çok önemli,benim hep öyle her taşındığım yerde 1-2 tane çok iyi komşum olmuştur,ne demişler,ev alma komşu al.

Malzemeler(bisküvi hamuru için):
  • 2 yumurta
  • 3-4 yemek kaşığı sıcak su
  • 100 g şeker
  • 75 g un
  • 1 vanilya
  • 50 g mısır nişastası
  • çaykaşığının ucu ile kabartma tozu
Üzeri için:
  • 2 bardak süt
  • 1 türk kahve fincanı un
  • 1 yemek kaşığı nişasta
  • 1 türk kahve fincanı şeker
  • 1 vanilya
  • 2 yemek kaşığı labne peyniri
  • ben üzerini süslemek için dr. Oetkerin süslemelerinden kullandım
  • hamuru ıslatmak için 1 tatlı kaşığı nescafe ve 2 tatlı kaşığı şeker
Hazırlanışı:
  • yumurtaları su ile çırpalım
  • diğer malzemeleride ilave edip hepsini bir çırpalım
  • yağlanmış bir tepsiye hamuru dökelim
  • önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişirelim
  • üzeri için tüm malzemeleri(labne hariç) bir tencerede karıştırarak pişirelim
  • muhallebi kıvama gelip fokurdayınca ocaktan alalım
  • labneyide ekleyelim ve labne eriyinceye kadar çırpalım
  •  kahve şekeri bir bardak suda karıştıralım
  • fırından çıkan bisküvi hamurunu kahve ile ıslatalım
  • üzerinede muhallebiyi dökelim
  • soğuyunca servis yapabiliriz
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok önemli