22 Ocak 2010 Cuma

Elmalı turta

Yine bir değişik turta tarifi daha .Bu turtayı ben yıllar önce almanyada yapıyordum,nedense hiç bir daha yapmamışım.Gerçi herkesin bildiği bir tariftir ama bilmeyenlere mutlaka tavsiye ederim.
Malzemeler:
  • 1 yumuşak margarin
  • 1 çaybardağı sıvıyağ
  • 4 yemek kaşığı şeker
  • 1 kabartma tozu
  • aldığı kadar un
  • 1 yumurta(ben kullanmadım,kullanmazsanız hamur ağızda dağılıyor)

İç malzemeler:
  • 6-7 rendelenmiş elma
  • 1 çaybardağı şeker ve
  • 1 çay kaşığı tarçın ile kavrulur
Hazırlanışı:
  • hamur malzemeleri ile ele yapışmıcak bir hamur yoğuralım
  • hamurdan 1/4 parça ayıralım ve buzluğa koyalım
  • diğer hamuru yağlanmış bir tepsiye yerleştirelim
  • üzerine elmalı harcı yayalım
  • en üstede buzlukta biraz donmuş olan kalan hamuru rendeleyelim
  • 180 derecelik fırında üzeri biraz kızarasıya kadar pişirelim
  • fırından çıkınca üzerine pudra şekeri serperek servis yapalım
Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok önemli