11 Aralık 2009 Cuma

Erişteli yeşil mercimek



Uzun zamandır birşey yazamadım,benim ufaklık ayaklandı,sürekli peşindeyim.Ancak Bartu uyuyunca işimi ve yemeğimi yapabiliyorum.Burak anaokuluna başladı,Fırat ise 6' ya gidiyor,yani anlıyacağınız 3 çocuğu olmayan halimden anlayamaz.Yinede onlarla çok mutluyum.Çocuklarımın vitaminli bir yemeği çok sevmeleride beni çok mutlu ediyor,bu yemekte onlardan biri.Hem çorba hem sulu yemek yerine yenebilen bir yemek.



Malzemeler:
2 çaybardağı yeşil mercimek

1 soğan

1 yemek kaşığı salça

biraz sıvıyağ veya zeytinyağı

2 çaybardağı erişte

limontozu

2 diş sarımsak

kuru nane

Hazırlanışı:

mercimeği yıkayıp 10 dakika haşlayalım

bir tencerede yemeklik doğranmış soğanı yağda sararıncaya kadar kavuralım

salcayıda ilave edip kavuralım

kaynar su ilave edelim

mercimeğin suyunu süzelim ve suya ilave edelim

yarım çay kaşığı limontozu ilave edelim

biraz daha kaynayınca erişteleri ilave edelim

erişteler pişince başka bir tavada sarimsakları ezip çok az kavuralım ve naneyi ilave edim,ocaktan alalım

sarımsaklı naneyi tencereye dökelim

isteğe göre pulbiberde ilave edilebilir

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok önemli