12 Aralık 2009 Cumartesi

Patlıcan kebabı(kazan kebabı)









Bu yemeği ben yemekteyiz programında görmüştüm ama yapmaya cesaret edememiştim,sonra http://lezzetmutfagi.blogcu.com/' da görünce kararımı verdim.Tam geçen hafta kayınvalidem bizdeydi,oda çok beğendi.Çok hafif oluyor.Ben artık sürekli bu kebabı yaparım.Benden size tavsiye, mutlaka deneyin derim.
Malzemeler:

5-6 adet patlıcan

300 g kıyma

1 soğan

2 diş sarımsak

3 sivribiber

1 rendelenmiş domates

1 yemekkaşığı biber salçası

tuz,karabiber

1/2 çaybardağı sıvıyağ

Hazırlanışı:
patlıcanları bir parmak genişliğinde dilimleyelim,altlardan kopmayacak şekilde

biberleri ve soğanları ince ince kıyalım

sıvıyağ hariç malzemelerin hepsini karıştıralım,yoğuralım

patlıcanların arasına kıymalı harçtan dolduralım

bir tenceye sıvıyağ koyalım ve bir tatlı kaşığı salcayı kavuralım,ocağı kapatalım

patlıcanları tencerye dizelim

üzerine 1 buçuk çaybardağı sıcak su ekleyelim

kaynayınca altını kısalım ve yaklaşık 1 saat kadar pişirelim

Afiyet olsun...

1 yorum:

  1. merhaba Gülay Hn..elinize sağlık,cok güzel görünüyor eminim tadı da öyledir.Bu yemek urfa yöresine ait,Eşim urfalı old.için k.valide yaparken çok gördüm.bazı hatırlatmalar yapmak istiyorum izninizle.kıyma orta yaglı olacak,sarımsak konulmuyor,biber salçası değil de domates salçası tercih ediliyor,biraz kıyılmış maydanoz,2 tatlı kaşığı kadar isot,bolca ince doğranmış domates,mümkünse hic su konulmayacak (patlıcan ve domates suyunu bırakıyor cunku) gerisi sizin tarifinizdeki gibi.kısık ateşte karnıyarık tenceresi gibi yayvan bir tencerede çok iyi pişirilecek.denemek isterseniz sizi memnun edecektir.Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok önemli