11 Aralık 2009 Cuma

Kürt köftesi


Kayınvalidem ve Bartu






Öncelikle bayramdan beri sitemi ziyaret edip bana yorum bırakan arkadaşlara çok teşekkür ederim.Hepsini okudum,fakat cevap yazamadım.Ortanca ve en küçük oğlum Burak ve Bartu grip olmuşlardı,onlarla uğraştım bayram boyunca.Neyse, şimdi daha iyiler.Gelelim şu kürt köftesine.Kayınvalidem vanlı,Rahmetli kayınpederimde diyarbakırlıydı.Kürt köftesini ben eşimle evlenince öğrendim.Bizim oralarda hiç kimsede görmemiştim,ama damak zevkime uygun olduğu için çok severim.Kayınvalidem geçen geldiğinde yaptı bize bu köfteyi.
Malzemeler:

1/2 kg ince bulgur(5 kişi için)

kuru nane

tuz

un

üzeri için sarımsaklı yoğurt ve tereyağda kırmızı biber

Hazırlanışı:
bulguru bir geniş kaba alalım

üzerini 2 parmak geçecek kadar kaynar su koyalım ve üzerini kapatalım

bulgurlar kabarınca yoğurmaya başlayalım(biraz sogusun,sıcak olabilir)

biraz un,biraz su ilave ederek yoğurmaya devam edelim

dağılmıyorsa avucumuzun içinde küçük köfteler yapalım

bir büyük tencerede su kaynatalım ve köfeleri bu suyun içine atıp pişirelim

bir kevgir veya süzgeç ile çıkarıp tabaklara koyalım

üzerine sarımsaklı yoğurt ve tereyağında kırmızı toz biber ile servis yapalım

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok önemli