11 Aralık 2009 Cuma

Maraş tarhana çorbası



Maraş usulü tarhana çorbasını ben izmirde atatürk mahallesinde oturduğum zaman komşum simlihada tatmıştım.Çok değişik, çok güzel bir çorba.Şimdi hala maraşa giden olursa getirtiyorum.Pişmemiş olarak ta kıtır kıtır yeniliyor.












Malzemeler:

1 tabak maraş tarhanası

1 diş sarımsak

sıvıyağ

kırmızı toz biber

nane

isteğe göre bir avuç haşlanmış nohut(ben kullanmadım)

Hazırlanışı:
tarhanalar bir tencereye alınır ve üzerine geçecek kadar su ilave edilir

yumuşamaya bırakılır

yumuşayan tarhana biraz daha yumuşaması için kaynatılır

bir tavada yağda ezilmiş sarımsak, kırmızı toz biber ve nane biraz kavrulur ve tencereye dökülür

isteğe göre haşlanmış nohut ilave edilir

servise hazırdır

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok önemli