9 Aralık 2009 Çarşamba

Pita ekmeği

















Şu pita ekmeğini nezamandır yapmak istiyordum,bugün fırsatım oldu,yaptım.İyiki yapmışım,çok güzel oldu.Böyle kabarık olduğuna bakmayın,içleri boştur.İsterseniz içini hamburger gibi doldurabilirsiniz.Ben peynir, domates ve salatalık koydum.
Malzemeler:

* 1 buçuk çaybardağı ılık süt

* 2 çaykaşığı kuru maya

* 1 çaykaşığı şeker

* 1 çaykaşığı tuz

* 1/2 su bardağı yoğurt

* 1/2 çaybardağı su

* 1 yemek kaşığı zeytinyağı

* aldığı kadar un(yaklaşık 500-600 g alıyor)
Hazırlanışı:

* Maya ,şeker ve sütü karıştırıp 15 dakika bekletelim

* Diğer malzemeleride ekleyip ele yapışmıcak yumuşak bir hamur hazırlayalım

* Üzerini örtelim ve kabarması için bekletelim(1 saat)

* Hamurdan parçalar koparıp,bezeler yapalım(13-14 parça oluyor)

* Her bir bezeyi unlanmış zeminde üzerine un serperek açalım(10-12 cm çapında)

* Önceden ısıtılmış fırında ekmekler kabarıp üzeri hafif kızarana kadar pişirelim
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok önemli