8 Aralık 2009 Salı

Kıymalı yumurta






















Bugün yemek yapamıyorum,eve biraz geç geldik.Buzluktan kıyma çıkardım ,köfte yapsam yetişmicek,çocuklar acıkacak.Hemen kıymalı bişeyler yapayım o zaman.Kıymalı yumurta

kurtarıcı bir yemek.Çok da güzel oldu,hem beğenildi.Kıymayı buzluktan çıkardım ve bir tencerenin içine koydum,ocağı çok kısığa ayarladım.Arada bir gelip karıştırdım,hem kendi kendine salındı,hemde kavruldu.
Malzemeler:
300 g kıyma

1 adet kurusoğan

1 diş sarımsak

3 adet sivribiber

2 rendelenmiş domates

1 yemek kaşığı salça

biraz sıvıyağ

yumurta(istediğiniz kadar kırabilirsiniz)

tuz,karabiber

Hazırlanışı:
az sıvıyağında kıymalar kavrulur

soğan ve sarımsak yemeklik doğranır,kıyma ile birlikte kavrulur

biber doğranır,birlikte kavrulur

domates ve salça ilave edilir

domates suyunu çekince yarım çaybardağı su ilave edilir

baharat eklenir

5-10 dakika kısık ateşte kaynadıktan sonra üzerine yumurtalar kırılır,karıştırmadan kapağı kapatılarak bir 5-10 dakika daha pişirilir,servise hazırdır

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok önemli