9 Aralık 2009 Çarşamba

Zeytinyağlı patlıcan yemeği





















Geçen hafta salihlideydim,ailemin yanında.Annemin yemeklerini çok özlemişim,canım annem benim,ne yemek yapacağını şaşırıyor biz oraya gidince.Buda annemin yaptığı çok basit bir yemek.Ne yazıkki çok fazla kalamadım.Burağımın (ortanca oğlum)anaokuluna kayıt için antalyaya hemen dönmek zorunda kaldım.En kısa zamanda yine gideceğim.
Malzemeler:
3-4 patlıcan

1 soğan

3-4 diş sarımsak

3 domates

1 etsu tablet

5-6 sivribiber

1/2 çaybardağı zeytinyağı

tuz

1 tatlı kaşığı tozşeker

Hazırlanışı:

patlıcanları alacalı soyalım ve doğrayalım

tuzlu suda 10 dakika bekletelim

soğanları yemeklik doğrayalım,tenceye alalım

üzerine doğranmış biberleri,patlıcanları ve kabukları soyulmuş bütün sarımsakları ilave edelim

domateslerin kabuklarını soyup küçük küçük doğrayalım,patlıcanların üzerine dökelim

üzerine tuz ,şeker ,etsu tableti ve 1/2 çaybardağı kadar sıcak su ilave edelim

kısık ateşte patlıcanlar pişene kadar pişirelim

ister sıcak ister soğuk servis yapabilirsiniz

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok önemli